Des del Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació ens complau informar-te que s’acaba de fer públic el número 14 (2016) de la revista Llengua, Societat i Comunicació, dirigida per la Dra. Josefina Carrera-Sabaté. En aquesta ocasió, el tema del monogràfic, coordinat per la Dra Montserrat Fons-Esteve, ha estat “L’aprenentatge de la lectura i l’escriptura” i compta amb aportacions d’alguns dels especialistes més destacats en aquest àmbit. El text complet dels articles es pot consultar en aquest enllaç Llengua, Societat i Comunicació núm. 14 “L’aprenentatge de la lectura i l’escriptura” (2016).
Núm. 14
L’ensenyament i l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura inicials
Sumari
Articles
L’ensenyament i l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura inicials Montserrat Fons-Esteve 1 – 5
La pràctica compartida: així ensenyo jo José Lino Barrio Valencia 6 – 12
L’aprenentatge de la lectura en els lectors debutants… i el seu ensenyament Isabel Solé Gallart 13 – 20
Escriure per aprendre Ana Leonor Teberosky Coronado 21 – 29
Interpretar i millorar les escriptures infantils: dificultats i reptes Maria Rosa Gil Juan 30 – 37
La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita Anna Marzà, Isabel Ríos 38 – 46
Idees infantils sobre l’autor, els personatges i el narrador Emilia Ferreiro 47 – 56
Les percepcions de mestres i experts sobre la qualitat dels textos Liliana Tolchinsky-Brenman, Cristina Castillo- Colom 57 – 67
L’aprenent de llengua quan aprèn l’escrit PDF () Ana Leonor Teberosky Coronado, Maria-Josep Jarque 68 – 81
El pensament sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura durant la formació inicial dels mestres Mireia Pérez Peitx 82 – 89
Enllaços d’interès 98
Recull de premsa 99 Revisors del número
Revisors del número 100