Xarxa CRUSCAT

Coneixements, representacions i usos del català

II Simposi d’Ensenyament de la Literatura i de la Llengua Catalana

02 març 2015

edUAFilCat.

Programa

6 de març

Sala d’Actes

09.00 Lliurament de materials

09.30 Inauguració

10.00 Ponència inaugural: Josep Martines i Carles Segura «Ensenyar literatura i llengua: què, per què, com»

11.00 Debat «Literatura i identitat, personal i col·lectiva» Dèlia Amorós i Josep E. Escribano
Debat «Literatura i societat» Maria Jesús Francés

12.30 Descans

13.00 Debat «Literatura i construcció de pensament crític» Josep Escolano
Debat «Literatura i gaudi» Cristina Sarrió

14.30 Dinar

16.00 Debat «Tractament integrat de literatura i llengua» Bernat López i Rafa Medina
Debat «Tractament pedagògic de la literatura» Francesc Gisbert

17.30 Descans

18.00 Ponència Màrius Serra: «Com s’escriu una novel·la»

19.00 Ponència M. Àngels Francés i Anna Esteve: «Literatura i educació: un primer balanç»

7 de març

09.30 Ponència Paül Limorti: « “Qui sóc jo?”, literatura i identitat personal en 3r d’ESO» Sala d’Actes

10.30 Presentació de materials (sessions paral·leles)

Sala d’Actes

1) Cristina Sarrió / Joan Nave, «Projecte Plastilina: tractament integral de la llengua i la literatura»

2) Rosa Valls, «Propostes d’aula per a un enfocament motivador de la literatura»

ED/SEM11) M. Jesús Navarro, «L’aprenentatge significatiu i connectiu de la Llengua i la Literatura a 1r de Batxillerat»

2) Carla Peñarroya i Ferrer / Paula Figuerola i Prats, «La literatura: una aproximació a Jaume I a través dels projectes»

3) Alicia Castelló de León, «Recull etnopoètic de Mutxamel: recopilació i aprofitament didàctic»

11.45 Descans

12.15 Presentació de materials (sessions paral·leles)

Sala d’Actes1) Jordi Oviedo, «Una eina per a l’escriptura extensiva i l’argumentació: el diari de lectura»

2) Josep Antoni Aznar Pérez / Elena Cremades, «Club de Lectura d’alumnes i pares: llegir en família»

ED/SEM11) Paqui Cano, «Yesterday? Com sona l’ESO»

2) Encarna Pasqual, «Com millorem les habilitats lingüístiques de l’alumnat de 4t d’ESO? Els booktrailer en classe de llengua i literatura»

13.00 Ponència de cloenda. Laura Borràs: «Quo vadis, ensenyament? Al XXI: recursos digitals!» Sala d’Actes

14.00 Dinar

+ Díptic (PDF)