Origen: Caplletra 63 (Tardor 2017)
Introducció al monogràfic «Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica» Mariona Casas-Deseures, Llorenç Comajoan-Colomé 105-110
La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb Mariona Casas-Deseures, Carme Durán, Xavier Fontich 111-138
Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents Núria Bastons, Llorenç Comajoan-Colomé, Oriol Guasch, Teresa Ribas 139-164
Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua Hossein Nassaji 165-188
La implementació d’una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l’experiència al Quebec francòfon Marie Nadeau 189-216
Una gramàtica per a l’ensenyament: característiques i objectius Anna Camps, Marta Milian 217-243
La relación entre conocimientos gramaticales y el aprendizaje de prácticas discursivas. El adjetivo como ejemplo Carmen Rodríguez-Gonzalo, Felipe Zayas 245-277