Xarxa CRUSCAT

Coneixements, representacions i usos del català

  • Presentació
    • Qui som
    • Què era la Xarxa CRUSCAT?
  • Publicacions
    • Col·leccions documentals
      • Col·lecció «Xarxa CRUSCAT»
      • Col·lecció «Documents de treball de la Xarxa CRUSCAT»
      • Altres publicacions
    • Informes sobre la situació de la llengua catalana
    • Treballs de sociolingüística catalana
    • CURS (Coneixements, usos i representacions socials de la llengua catalana)
  • Activitats
    • Activitats organitzades pel Grup de Treball EstatusCat
    • Activitats organitzades per la Unitat de Sociolingüística
    • Activitats organitzades per la Xarxa CRUSCAT
  • Agenda
  • Fòrum de Sociolingüística
  • Enllaços d’interès

Caplletra 63: «Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica»

Origen: Caplletra 63 (Tardor 2017)

Introducció al monogràfic «Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica» PDF
Mariona Casas-Deseures, Llorenç Comajoan-Colomé 105-110
La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb PDF
Mariona Casas-Deseures, Carme Durán, Xavier Fontich 111-138
Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents PDF
Núria Bastons, Llorenç Comajoan-Colomé, Oriol Guasch, Teresa Ribas 139-164
Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua PDF
Hossein Nassaji 165-188
La implementació d’una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l’experiència al Quebec francòfon PDF
Marie Nadeau 189-216
Una gramàtica per a l’ensenyament: característiques i objectius PDF
Anna Camps, Marta Milian 217-243
La relación entre conocimientos gramaticales y el aprendizaje de prácticas discursivas. El adjetivo como ejemplo
Carmen Rodríguez-Gonzalo, Felipe Zayas 245-277

Entrades recents

  • Homenatge a Isidor Marí en la II “Trajectòria Reeixida”
  • Òmnium Terres de l’Ebre reconeix Miquel Àngel Pradilla amb el 14è Premi Grifonet
  • El Ministeri de Ciència subvenciona amb 200.000 € la millora de les aplicacions informàtiques de l’AVL
  • El català, desplaçat pel castellà més que per l’anglès a revistes acadèmiques de comunicació
  • Isidor Marí: «La subordinació política del català i la fragmentació de la comunitat lingüística condicionen qualsevol política lingüística»

Institut d’Estudis Catalans

Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. estatuscat@correu.iec.cat / unitat.sociolinguistica@correu.iec.cat – Informació legal