El salt a secundària. Canvis en les tries lingüístiques i culturals dels preadolescents mataronins en la transició educativa .
Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquesta tesi: http://hdl.handle.net/10803/145561
Títol: |
El salt a secundària. Canvis en les tries lingüístiques i culturals dels preadolescents mataronins en la transició educativa |
Autor/a: |
Bretxa i Riera, Vanessa |
Director/a: |
Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier) |
Tutor/a: |
Rodríguez Díaz, José A. |
Departament/Institut: |
Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions |
Resum: |
Aquesta tesi té per objectiu analitzar els canvis en les tries lingüístiques dels preadolescents mataronins en la transició a l’educació secundària. L’adolescència és una etapa vital marcada per constants transformacions i transicions a tots nivells on els preadolescents es redefineixen, canvien i es transformen constantment. Malgrat les transformacions constants aquests adolescents se socialitzen lingüísticament en un entorn concret (Schieffelin i Ochs 1986; Garrett i Baquedano-López 2002), … [+]
|
Abstract: |
One of the current challenges confronting bilingual education has to do with pupil’s reluctance to transfer their school-based L2 linguistic knowledge into their wider social domain. Whilst it is clear that bilingual education, in its multiple forms, can and does lead to successful outcomes (Baker 2006), the definition of success is often limited to the sociopolitical climate of the school, area or community and to the patterns of dominance relations between the two languages (Thomas and … [+]
|
Data de defensa: |
02-06-2014 |
Dipòsit Legal: |
B 15891-2014 |
Paraules clau: |
Sociolingüística
Sociolinguistics
Política lingüística
Language policy
Multilingüisme
Multilingüismo
Multilingualism
Sociologia de l’educació
Sociología de la educación
Educational sociology |
Matèries: |
316 – Sociologia. Comunicació |
Àrea de coneixement: |
Ciències Jurídiques, Econòmiques i Socials |
Drets: |
L’accés als continguts d’aquesta tesi queda condicionat a l’acceptació de les condicions d’ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Pàgines: |
269 p. |
Compartir: |
More Sharing Services Share on facebook Share on email Share on print |
Descarregar: |
DIDL MARC MARC_CCUC METS OAI_DC ORE QDC RDF |
Documents amb el text complet d’aquesta tesi