Com incideixen en el català els canvis lingüístics al llarg de la vida de les persones? Quins col·lectius de població són més proclius a adoptar el català com a llengua principal? Quin és el consum lingüístic a través dels mitjans de comunicació? Quin ha estat l’avenç del català en aquests mitjans? Aquestes són algunes de les qüestions que aborda l’estudi «El català, al 2011: capacitat d’atracció i llengua de consum als media», que es presentarà a la Sala Pere i Joan Coromines de l’IEC el proper dimecres, 9 de maig, a les 12 del migdia.
La conferència de premsa serà a càrrec de Joaquim Torres, membre del Consell Consultiu de la Xarxa Cruscat de l’IEC, i president de la Societat Catalana de Sociolingüística; de Mariàngela Vilallonga, vicepresidenta de l’IEC i presidenta de la Xarxa Cruscat, i de Carles Duarte, president de Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc).
L’estudi «El català, al 2011: capacitat d’atracció de la llengua i llengua de consum als media», que ha estat elaborat per la Xarxa Cruscat de l’IEC, amb la col·laboració de la Fundacc, a partir de les dades sociolingüístiques més recents obtingudes pel Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, se centra en dos fronts d’anàlisis. D’una banda, analitza la capacitat d’atracció del català com a llengua adoptiva, tenint en compte l’evolució de la llengua en la vida dels individus i els factors més significatius que hi intervenen. De l’altra, analitza la situació del català com a llengua de consum en els mitjans de comunicació i l’evolució que ha fet en els darrers anys.
La presentació d’aquest estudi sociolingüístic, de gran importància per la potència de la mostra estudiada (24.600 individus) i que aporta les dades més recents actualment disponibles, s’emmarca dins dels actes de cloenda de l’Any de la Paraula Viva, amb què s’ha commemorat el centenari de la Secció Filològica de l’IEC
Lloc: Sala Pere i Joan Coromines de l’IEC
Hora: 12 hores
Organitza: Secció Filològica de l’IEC, Xarxa CRUSCAT de l’IEC, amb la col·laboració de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura