XXIIIè Curs de Sociolingüística de la Nucia «Llengua, cultura, literatura, ensenyament i identitat» (I)
5, 6, 12 i 13 de novembre de 2010Divendres 5 de novembre
16.00-17.00 Lliurament de materials als inscrits. Acte d’inauguració
17.00-17.30 Ensenyar la identitat? Llengua, literatura, història
Josep Martines. Institut d’Estudis Catalans ; Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (UA)
17.30-19.15 La figura del rei Jaume I i la identitat dels valencians, de l’Edat Mitjana a la Renaixença
Vicent Josep Escartí. Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (UV)
19.15-21.30 Literatura, ensenyament i identitat
Domenge Boronat. IES Jaume II, Alacant
Glòria Gómez. IES Figueras Pacheco, Alacant
Bernat Lopes Gisbert. IES La Torreta, Elda
Rafael Medina. IES La Torreta, Elda
Marisa Tomàs. IES Figueras Pacheco, Alacant
Josep Escolano. Dpt. Filologia Catalana
Dissabte 6 de novembre09.00-12.00 La identitat dels valencians: una mirada històrica. El cas del sud del Regne de València a l’edat mitjana
José Vicente Cabezuelo. Universitat d’Alacant
12.00-14.00 Identitat grupal i llengua: el cas del joves a Catalunya
Miguel Àngel Pradilla. Institut d’Estudis Catalans, Universitat Rovira i Virgili
Divendres 12 de novembre
16.00-17.30 Literatura i identitat
Enric Balaguer. Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (UA)
17.45-19.15 Identitat 2.0 ? Un model d’identitat nou a la xarxa
Rosabel Roig
19.30-21.30 La didàctica de la literatura en l’actualitat : exemples pràctics
Maria Àngels Francès
Dissabte 13 de novembre
9.00-10.00 L’imaginari col·lectiu com a patrimoni identitari dels valencians
Joan Borja. Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (UA)
10.15-11.15 La interculturalitat i els processos d’identificació
Isidor Marí. Institut d’Estudis Catalans. Universitat Oberta de Catalunya
11.30-12.30 Què són les llengües?
Josep Nadal. Institut d’Estudis Catalans, Universitat de Girona
12.00-14.00 Països, escriptors, literatures
Joan Francesc Mira. Escriptor ; Institut d’Estudis Catalans, Universitat Jaume I
Font: Universitat d’Alacant, via Infomigjorn