Xarxa CRUSCAT

Coneixements, representacions i usos del català

Blog de la Revista de Llengua i Dret » La regulació lingüística de la LOMCE: i ara, la via legislativa – Eva Pons

20 març 2014

Blog de la Revista de Llengua i Dret » La regulació lingüística de la LOMCE: i ara, la via legislativa – Eva Pons.

La regulació lingüística de la LOMCE: i ara, la via legislativa – Eva Pons

Sobre la ideologia lingüística que inspira la Ley orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, de mejora de la calidad educativa (LOMCE) no calen gaires consideracions, ja que el ministre d’Educació, Cultura i Esport, J.I. Wert Ortega, l’explicitava a finals de 2012 en seu parlamentària: «españolizar a los alumnos catalanes» (Diari de Sessions del Congrés dels Diputats núm. 64, de 10 d’octubre de 2012). Des de llavors, la idea d’assimilacionisme cultural i lingüístic ha dominat el debat polític i social sobre la Llei. Ara bé, quin és el contingut concret de la regulació lingüística de la LOMCE? En què modifica o altera la regulació preexistent? Com es relaciona la Llei amb els darrers pronunciaments judicials sobre el model lingüístic educatiu de Catalunya (vegeu l’apunt en el blog de M. Corretja)? Tractarem de respondre, sintèticament, aquestes qüestions. Continuar llegint a Blog de la Revista de Llengua i Dret » La regulació lingüística de la LOMCE: i ara, la via legislativa – Eva Pons