El diàleg entre Educació, sindicats i Escola Valenciana avança. Ahir, el conseller va destacar que deixarà marge de maniobra als centres en la incorporació del plurilingüisme. Una visió compartida per sindicats i Escola, però que pot quedar ofegada pels “mínims” que marque la llei. La conselleria fa així un pas endavant cap al seu propòsit de “consens”.
EL SECTOR EDUCATIU I CONSELLERIA CONTINUEN CONVERSANT L’EQUIP DIRECTIU DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, AHIR AMB FABRA. FOTO: L’INFORMATIU
ISMAEL MARCO. 16 desembre 2011
Ahir, el conseller d’Educació, José Ciscar, va fer honor de la política de “consens” que proclama des que arribà al govern autonòmic. I ho va fer sobre un dels temes més polèmics que s’afronta, a hores d’ara, al sector educatiu: el plurilingüisme. Ciscar va apostar per deixar als claustres de professors i als consells escolars municipals “cert marge perquè ells també tinguen una capacitat de decisió” dins del model que vol implantar. Aquesta proposta va sorgir de la taula de treball que va tindre lloc ahir entre els cinc sindicats amb representació al sector educatiu, Escola Valenciana i la conselleria.
Tot i que, a simple vista, pot semblar que Ciscar s’aproxima a la idea del sector educatiu, els matisos de colors marquen la diferència d’opinions. Mentre que el reclam dels sindicats és que les àrees, matèries, mòduls i projectes que s’impartisquen en la llengua estrangera es decidisquen a proposta del Claustre pel Consell Escolar de cada centre, la visió de Ciscar és prou diferent. El conseller va recordar la necessitat de marcar uns “mínims” en percentatges, en hores i en matèries, un dels aspectes més criticats de la proposta del Consell. Així doncs, l’aparent autonomia que Ciscar vol donar als centres pot quedar ofegada pels mínims que s’hi marquen per llei.
L’aparent autonomia que Ciscar vol donar als centres pot quedar ofegada pels mínims que s’hi marquen per lleiMalgrat que no s’ha materialitzat un acord per complet en la forma d’implantació del plurilingüisme, la intenció del conseller és que aquesta s’inicie el pròxim curs. Al respecte, els cinc sindicats amb representació al sector i Escola Valenciana van expressar ahir la seua unanimitat a l’hora de reclamar que la introducció de l’anglés s’ha de fer des dels programes actuals (PEV, PIL i PIP) i de l’experiència plurilingüe dels últims anys. Aquests van reivindicar la necessitat de mantindre les línies en valencià i descarten la pretensió inicial de conselleria d’imposar una única línia. Eixe supòsit, segons el sector educatiu, implicava a més de suprimir les línies en valencià, una nova retallada de les plantilles de professorat.
A més, STEPV-Iv, FE CCOO PV, FETE-UGT-PV i Escola Valenciana van incidir en la necessitat que se superen les deficiències actuals d’implantació de les línies a les zones castellanoparlants i a l’escola privada. Això es concep per tal de millorar la defensa i promoció de l’ús del valencià, tal com demana el nostre Estatut d’Autonomia. Aquests sindicats juntament amb CSI·F i ANPE van deixar patent que hi ha un consens del sector al voltant del desenvolupament del plurilingüisme a partir dels programes actuals.
Font: L’Informatiu