Font: M. Strubell, UOC
El curs de “Multilingüisme i educació” té 6 crèdits i comporta unes 150 hores d’estudi per part de l’estudiant.
Aquesta assignatura se centra en la reflexió sobre les característiques de la societat de la informació, el multilingüisme i el paper del plurilingüisme en el desenvolupament de les persones, en la constatació del multilingüisme social i la necessitat d’adoptar polítiques educatives que promoguin el plurilingüisme individual, en l’estudi i l’anàlisi dels models psicolingüístics que expliquen el funcionament plurilingüe individual, en la descripció i anàlisi de les diferents propostes organitzatives escolars que promouen el coneixement de llengües, en l’exposició i la discussió de diferents propostes per a promoure la competència plurilingüe amb un èmfasi especial en les polítiques per a la promoció de les llengües minoritàries i minoritzades. Analitzarem també les recomanacions dels organismes internacionals i de diferents grups d’experts sobre la importància del plurilingüisme individual i la seva concreció en els sistemes educatius, amb una referència especial al cas de Catalunya.
Els materials didàctics d’aquesta assignatura consten d’apunts en suport paper i en format web, i recursos en xarxa.
Per al seguiment de l’assignatura no cal tenir coneixements previs de la matèria.
Matrícula: fins el 19 de febrer de 2013
Dates del curs: Inici semestre, 27 de febrer de 2013
Termini Introducció notes finals AC: 10 de juny de 2013
Més informació:
http://www.uoc.edu/portal/ca/institut_internacional_postgrau/programes_oberts/ateneu/arts-humanitats/llengua/multilinguisme-educacio/index.html