Ser multilingüe o no ser…? Les representacions de les llengües dels joves barcelonins
Del multilingüisme, se’n parla molt però no s’estudia prou. La Càtedra de Multilingüisme Linguamón-UOC es va crear justament per a investigar i reflexionar sobre aquest tema. Si en una publicació anterior es va tractar el multilingüisme des del bressol, ara a través d’aquest opuscle, el seu autor, l’Ernest Querol, ha volgut esbrinar com els joves de 23 a 27 anys que no l’han adquirit a la llar afegeixen altres llengües al seu bagatge: quines llengües trien, per què, com les aprenen, quina imatge en tenen, quines consideren que els són més útils en el món laboral i en l’àmbit personal, etc. Els joves també discuteixen (se’n van fer dos grups de discussió, un d’universitaris i un altre de no-universitaris que ja havien tingut alguna experiència laboral) sobre: el nombre de llengües que convé afegir al català i al castellà, si només els cal l’anglès o han d’aprendre alguna altra llengua, quina seria la situació lingüística ideal de Catalunya, el futur, etc.
Aquestes dades de caire qualitatiu, fruit de l’estudi inicial encarregat a Instituto DYM, es comparen amb les quantitatives obtingudes en l’Eurobaròmetre i en l’Enquesta d’Usos Lingüístics de la Població.
Els interessats poden descarregar el pdf amb el contingut, o demanar un exemplar gratuït adjuntant la seva adreça postal en aquest formulari.