mitjançant Butlletí núm. 11 – Resultats del model lingüístic escolar de Catalunya. L’evidència empírica..
Butlletí núm. 11 | 29 desembre 2012
Resultats del model lingüístic escolar de Catalunya. L’evidència empírica.
- Editorial Cercle XXI
- Pròleg Miquel Strubell i Trueta i Llorenç Andreu Barrachina (Universitat Oberta de Catalunya)
- 1. «Els alumnes castellanoparlants acaben l’escolarització obligatòria amb dèficits en els coneixements escolars per culpa del fet d’estudiar en una llengua -la catalana- que no és la seva?» Ignasi Vila (Universitat de Girona)
- 2. «Els alumnes del sistema educatiu català, tenen dèficits en els coneixement escolars en comparació amb alumnes d’altres contextos?» Joaquim Arnau (Universitat de Barcelona)
- 3. «Els alumnes acaben l’escolarització obligatòria amb dèficits en els coneixements de castellà pel fet d’estudiar (principalment) en llengua catalana?» Montserrat Cortès-Colomé (Universitat de Barcelona)
- 4. «Els (o molts) alumnes castellanoparlants (i d’altres llengües) acaben l’escolarització obligatòria amb (importants) dèficits en els coneixements de català si no estudien (principalment) en llengua catalana?» Ignasi Vila (Universitat de Girona)
- 5. «Les persones que han adquirit un bon domini de dues llengües de manera precoç tenen més facilitat per aprendre una altra llengua, comparades amb les persones monolingües?» Aurora Bel i Carmen Pérez Vidal (Universitat Pompeu Fabra)
- 6. «Hi ha proves que les persones que han adquirit un bon domini de dues llengües de manera precoç tenen avantatges cognitius, comparades amb les persones monolingües?» Melina Aparici (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona)